Sjave mot Sjølve mot…?

Belg

Jeg har innsett at navnet Sjave(Sjølve), som på telemarking betyr noe slik som seg selv eller selve, kan ha en umiskjennelig likhet med navnet til hipphoppende Tshawe fra Madcon ( iallefall når det gjelder uttale). Jeg merker at jeg ikke liker det helt. På den andre siden kan jeg jo på peke at det som dukker opp når man søker på Sjave i google, ikke har noe som helst med overnevnte Madconner å gjøre. Om ikke annet betyr det iallefall at jeg ikke risikerer å få navnelovens lange arm etter den skjøre nakken min.

Allikevel er det litt dumt at bolgen ikke engang dukker opp på første søkeside i overnevnte søk. Ja jeg vet at det dukker opp en wordpresslink på første side, og at man da lett kommer seg videre derfra, men jeg vil gjerne ha en direkte link til selve bolgen ein stad der iallefall.

Så målet er nå å kvitte meg med assosiasjonen til Madconneren, skaffe meg høyere ranking på google (uansett hvor lite sansynlig det er at jeg får til det) og å ta i bruk et nytt å bedre navn alt i ein sleng. Slik jeg har skjønt det når jeg kikker på folk som Esp, Esq og Thommmaaaac er at man bruker ordet som man vil at skal være høyt oppe i resultata ofte i en post og deretter linker vilt til gud(legg merke til liten forbokstav) og hvermann. Spørsmålet er om jeg skal velge Sjave og drite i at det likner litt på en viss hippetihopper, eller om jeg skal omdøpe meg til for eksempel Sjølve, Sølve, The, eller liknende. Jeg må innrømme at Sjølve klinger bra, det har en viss gammalnorsk lyd. En positiv side er at Sjølve ikke har noen store treff på google, noe som betyr at Sjølve er fritt vilt.

Spørsmålet er om Sjølve nå har klart å blogghore seg fram til noe som kommer til å fungere. Sjølve må bare beklage at Sjølve fyller veven med platt reklame og meningsløs kjaddring. Hvis det er noen som har et bedre navneforslag så kom gjerne med det. Sjølve er herved foreslått.

Som plaster på såret kan Sjølve vel kanskje lire av seg litt av det lasset med vitser Sjølve har hengende i beltet:

–Do you know why 8 is afraid of 7?

–no

–Because 7 8 9

Husk å lese vitesen høyt for deg selv, den ser litt merkelig ut i skrift.

og kanskje en til

G. W. Busk er død og har havnet hos St.Peter.
– Hvem er du? spurte St.Peter.
– Jeg er Georg Walker Busk, sa han.
– Da må du bevise det.sa St. Peter
– Men hvorfor må jeg bevise det? Jeg er jo den mest berømte mannen i verden.
– Alle som kommer til himmelen må bevise hvem de er. Leonardo da Vinci, Einstein, ja alle har bevist hvem de er!
– Leonardo da Vinci? Einstein? Hvem var det? sa Bush.
– Da kan du stige på. sa St. Peter

Jeg er en Sjølve i solnedgang. Ha en Sjølvstendig dag

Legg igjen en kommentar

